Får man ha husdjur i lägenheterna?

Kommentarer

  • Hej!
    Ja, det är tillåtet att ha husdjur i lägenheten. Tänk på att de ska kunna skötas på ett sätt så att dina grannar inte störs. Löst springande husdjur kan innebära stora problem i ett bostadsområde. Om det är en hund ber vi dig att särskilt tänka på att alltid plocka upp hundbajset.

    Inom Skövde kommun krävs särskilt tillstånd för att ha orm, kontakta
    Miljö- och hälsoskyddsförvaltningen, 0500-49 80 00, för mer information.
    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Hej,
    Gäller ovanstående i trygghetsboendena också, som tex Fältspadet och Mossagården?
  • Hej!

    Det gäller alla våra reguljära lägenheter.

    Tack för att du hörde av dig med din fråga och önskar dig en fortsatt trevlig vecka!
    Skövdebostäder

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.