Hur stor är sannolikheten att få en studentlägenhet?

Hej!

Om man blir antagen till Skövde högskola, hur stor chans har man att få en bostad? Jag blev reserv och nr 3 i ena listan, så jag är ganska desperat.

Kommentarer

  • Hej!

    Vad kul att du hör av dig till oss.

    Vi kan aldrig säga hur stor sannolikheten är för att få erbjudande om en av våra lägenheter, eftersom det beror på hur många köpoäng de andra som söker har.

    Förutom att anmäla intresse för våra studentlägenheter kan du även söka lediga lägenheter och rum hos privata hyresvärdar. På Högskolans hemsida hittar du tips om privata hyresvärdar

    Hittar du ingen lägenhet i Skövde så finns det närliggande orter med bra buss- och tågförbindelser.
    Vi kan få in uppsägningar av studentlägenheter under terminens gång. Detta innebär att även om du inte får ett erbjudande om lägenhet just nu, är det bra att fortsätta söka lägenheter efter terminsstart.

    Lycka till med ditt bostadssökande och framtida studier!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.