Hur ofta görs det studiekontroller?

Det är ju nya regler nu för oss studenter. När görs det studiekontroller? Vad händer om jag inte kommer upp i mina poäng?

Rilin

Kommentarer

  • Hej Rilin,

    Vad bra att du kontaktar oss med dina frågor.

    Det görs studiekontroller en gång per termin för att säkerställa att de som hyr en studentbostad är studenter och uppfyller kraven.
    För att få hyra och bo kvar i en studentbostad måste du vara antagen på Högskolan i Skövde på minst 15 högskolepoäng vilket motsvarar halvtidsstudier.

    Ligger du efter med dina studier och fastnar i en studiekontroll kommer du få ett mejl med instruktioner om vad du behöver göra.

    Du har möjlighet att ansöka om dispens max en termin, då behöver du ansöka till oss och skicka med ett intyg från din studievägledare där det står att du ska fortsätta dina studier. Här kan du läsa mer om vad som krävs.

    Önskar dig en fin dag!
    Kristina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.