Hur mycket kommer hyran att höjas?

Hej!

​När får vi besked om de nya hyrorna?

Kommentarer

  • Hej Gunilla!

    Tack för att du skriver till oss.

    Skövdebostäder och Hyresgästföreningen är inte klara med förhandlingarna om ny hyra för 2023.

    Det här innebär att på avin för januari 2023 har du i nuläget samma hyra som tidigare, men för parkeringar och garage har den höjts med 10 kronor i månaden (gäller ej om du har index).

    Så snart vi har mer information att ge om förhandlingarna eller en överenskommelse kommer ni att få den. Om hyreshöjningen blir retroaktiv eller inte kan vi i dagsläget inte säga utan det ingår i förhandlingen.

    Med vänlig hälsning,
    Stina Kundcenter
  • Hur långt har de kommit i förhandlingarna? /Maria
  • Hej Maria!

    Vi har inte fått några nya besked kring detta.
    Stina Kundcenter
  • När tror ni förhandlingarna kommer bli klara? Är det i januari eller februari?
  • Hej Markus!

    Vi vet inte när allt kommer att vara klart.
    Stina Kundcenter
  • Nu är hyrorna för 2023 klara. Mer information ligger ute på vår hemsida, se länk nedan.

    Hyrorna för 2023 är klara | Skövdebostäder (skovdebostader.se)
    Stina Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.