Hur gör jag för att beställa det kostnadsfria grundutbudet av tv-kanaler?

Hej!

Hur går jag tillväga för att beställa gratiskanalerna från Allente?

Tacksam för ett snabbt svar😊
Maja

Kommentarer

  • Hallå där Maja!

    För att få tillgång till gratisutbudet gör du såhär:

    1. Gå in på openuniverse.se.
    2. Tryck på Beställ tjänster
    3. Välj Skövde stadsnät i listan.
    4. Skriv in din adress i rutan. Fyll därefter i ditt lägenhetsnummer genom att klicka på pilen.
    5. Tryck Till tjänsteportalen
    6. Leta upp paketet. Det heter Allente grundpaket Must Carry. Du kan till exempel söka fram det genom att välja Allente som leverantör.
    7. Tryck Välj tjänst
    8. Digitalboxen skickas till dig som hyresgäst och du blir registrerad som innehavare av digitalboxen.
    9. När digitalboxen kommit fram kopplar du in den i din tv och i medieomvandlaren, som i sin tur är kopplad till fiberuttaget på väggen. Här finns ett kopplingsschema du kan använda som stöd.
    Du som hellre beställer via telefon ringer till Openuniverse på 077-082 55 55. Säg att du vill beställa det kostnadsfria grundpaketet Allente grundpaket Must Carry. Du får också ange var du bor och vilket ditt lägenhetsnummer är.

    Om du klickar på länken får du mer information; Ny leverantör av gratis-tv | Skövdebostäder (skovdebostader.se)

    Ha det gott!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.