Hur funkar det med den nya digitalboxen? Måste jag beställa av Telenor?

Nu när det analoga kabel-tv-nätet försvinner så hänvisar ni till Telenor för att få det kostnadsfria basutbudet. Hur fungerar det?
Skövdebostäder

Kommentarer

  • Det är Telenor som levererar det grundutbudet som är kostnadsfritt för hyresgästen. Skövdebostäder står för kostnaden för kanalerna och boxen som hyresgästen lånar.

    Eftersom du lånar en digitalbox behöver du registrera dig som innehavare. Det går också att hyra filmer via boxen mot en kostnad och för att det ska fungera måste du stå som registrerad innehavare av boxen.

    Du kan om du vill ha fler kanaler eller andra tjänster köpa tv- och bredbandstjänster från flera olika leverantörer via Open Universe plattform. Gå in på https://skovde.openuniverse.se för att se vad som finns att välja, eller ring 0770-82 55 55 (val 2).
    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Hur fungerar det när jag har bredband från en annan leverantör. Kopplar jag tv-boxen till min router?
  • Hej!
    Om du har mer än en tjänst via fibern skickar open universe ut en CPE - medieomvandlare, som splittar trafiken. Så du ska inte koppla tv-tjänsten via din router.
    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Om man bara ska ha grund tv-tjänsten och går in under Open Universe - Våra tjänster - TV så finns det inget alternativ där som motsvarar detta. Vad ska man välja där och sedan ange koden ni skriver om i ert brev? (Jag försöker hjälpa min mor med detta). Måste man vara inne i Skövdebostäders nätverk för att se detta alternativ?
  • Jag var inne och testade nu för att se att det fungerar. Visst känner man sig överväldigad av alla rutor och alla erbjudanden. Vi har ett inlägg här i forumet som beskriver hur du ska göra men där står ju samma sak som i brevet. Jag länkar ändå till det nedan.

    Du behöver inte vara inne i något särskilt nätverk. Men börja med att skriva in postnummer och adress för den lägenhet det gäller, klicka sen på tv och välj Telenor som leverantör eller scrolla tills du hittar rätt.

    Det är Telenor "Grundpaket tv" du ska beställa. Se bild nedan. Om du inte skriver in ditt postnummer och adress så kommer inte detta upp som ett alternativ när jag provar.

    När du kommer i sista läget och skriver in koden på platsen för kampanjkod så försvinner startavgiften.

    Hoppas detta löser det hela för dig.

    Hur gör jag för att beställa det kostnadsfria grundutbudet?

    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Hej! Erbjudandet på bild har en startavgift på 1999kr. Tror det blev lite fel. 🙂
  • Hej!

    När man beställer den kostnadsfria boxen från Telenor, behöver man ange en rabattkod. När man har fyllt i rabattkoden, nollställs avgiften på 1999 kronor.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.