Har jag chans att få en lägenhet med lite poäng?

Jag fick reda på sent ute att man måste registrera sig till sidan och vänta in poäng för att få en större chans att få en lägenhet, så först nu har jag registrerat mig och anmält intresse för lägenheter som skulle passa. Har jag någon chans alls att kunna få någon lägenhet? Och finns det andra sätt att kunna fråga om möjligheter för studentlägenheter, som att ringa in? Känner mig lite stressad och rädd, för jag har sökt och fått CSN accepterat och imorgon får jag veta om jag har blivit antagen eller inte till mina studier på skolan. Det är bara lägenhet som saknas vid detta laget och om det inte finns möjlighet för mig att skaffa en så blir det ett problem.

Kommentarer

  • Hej,

    Vi kan aldrig säga hur många poäng det krävs för att få en lägenhet, varken student eller reguljär, då det alltid beror på omständigheterna omkring. Hur många poäng har de andra som sökt, passar det att flytta just det datumet, är hyran rätt, till exempel.
    Titta på vår hemsida, där finns alltid alla lediga lägenheter ute. Vi har inga andra lägenheter, och det enda sättet är via hemsidan.

    Ett tips är att även titta på Högskolan i Skövdes hemsida, där det finns tips om privata hyresvärdar. Ibland finns det lägenheter och ibland kan det vara ett rum. https://www.his.se/Utbildning/bra-att-veta/leva-och-bo/Bostad/?id=3286&epslanguage=sv

    Lycka till både med boende och framtida studier, och välkommen till Skövde!

  • Hej ska söka till er till förskollärare. Kan man anmäla intresse på boende nu fast man inget vet ännu
  • Hej,

    Du kan registrera dig i vår studentbostadskö från och med att du har fyllt 18 år, men det är först när du har fått ditt antagningsbesked från Högskolan i Skövde som du kan teckna ett studentbostadskontrakt.

    Jag rekommenderar att du registrerar dig i vår reguljära bostadskö också, ifall du i framtiden får behov av att söka vanliga lägenheter. Glöm inte att man måste förnya sina intresseanmälningar minst en gång var tolfte månad för att få behålla sina köpoäng.

    Jessica Kundcenter
  • Hej! Jag har en 3 rok lägenhet som jag bor i idag med mina 3 barn. Jag har väntar över 4-5 år på att få en 4 rok men har inte fått ngt än. Min son är snart 16 år gammal och mina döttrar är 10 år och de vill ha för sig själva i sitt egna rum men det går inte eftersom vi har en liten lägenhet där de tre får dela rum med varandra. Min son tycker att det är jätte jobbigt att dela rum med hans systrar eftersom de är tjejer och han kan inte ta hem sina killvänner till sitt rum eftersom hn systrar vill med vara i rummet. Mina döttrar tycker att det är jobbigt att inte få byta om eller får vara i sitt egna rum utan att annan är där. Min son tjafsar och gnäller varje dag om en större lägenhet och vill ha ett eget rum eftersom han är stor nu och behöver plugga eller behöver vara ensam i sitt rum. Jag skulle behöva en 4 rok nu eller snart för mina barn orkar inte mer med att dela rum med varandra. Jag har även höga poäng och väntat länge nu på att få en större lägenhet. Hör av er när ni har en lägenhet till oss. // Rania
  • Hej!

    Jag förstår frustrationen över er bostadssituation.

    För
    närvarande har vi en kötid på ca 4-8 år och uppåt på våra lägenheter. Det kan
    ibland vara kortare kötider på nyproduktion. Man behöver själv vara aktiv och söka lediga lägenheter. Du kan på dina "Mina Sidor" under "Min Profil, Intresseanmälningar lägenhet" välja att prenumerera på lägenheter som matchar dina önskemål.

    Vår bostadskö styr vilka fem som får erbjudande på våra lägenheter, det är de fem med högst köpoäng och godkänd kreditupplysning.

    Hoppas att ni hittar ett boende snarast.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.