Går det att få fibertjänster trådlöst?

Hej!

Jag har försökt att koppla in det nya grundpaketet från telenor och bredband från comhem och tror jag har gjort rätt 😀
Men jag undrar, går det att få det trådlöst så man slipper dra långa kablar från omvandlaren till tv box/ bredbandet? Vad är det för något jag ska beställa då?
I erat utskick om hur man kopplar ihop allt står det att man kan få hjälp med detta under 2datum för mitt område. Är det dom som skruvar fast omvandlaren i väggen, eller vem gör de ?

Kommentarer

  • Hej!

    Bra att du hör av dig till oss så att du kan få svar på dina funderingar.

    1. Är du osäker på om du har kopplat rätt, kontakta Dialect support 0500 - 10 53 60.
    2. Det finns inga trådlösa lösningar som man kan använda sig av via Skövdebostäders paket. Det finns trådlösa lösningar som man kan bekosta själv om man väljer andra paket. Du kan ta kontakt med olika leverantörer för prisförslag. Gå in på www.skovde.openuniverse.se
    3. Vi vill inte uppmana till att montera mediaomvandlaren på väggen. Eftersom du som hyresgäst lätt ska kunna flytta den i lägenheten efter ditt behov. Dialect hjälper endast till att koppla elektroniken rätt. Vill du montera mediaomvandlaren på väggen, får du göra det själv.
  • Man uppmanas ju att fästa mediaomvandlaren på väggen i brevet som följer med. Hur ska ni ha det?
  • Hej!

    Det är olyckligt att det har lämnats ut olika information, informationen som kom med din mediaomvandlare kommer ifrån Open Universe.

    Vi rekommenderar som bostadsbolag att man inte monterar upp mediaomvandlaren på väggen eftersom du som hyresgäst lätt ska kunna flytta den i lägenheten efter dina behov. Att det medföljer ett monteringsfäste är för att du själv ska ha möjlighet att fästa upp den om du så önskar.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.