Får man bo i sin studentlägenhet under sommaren?

Hej,

Får man bo i sin studentlägenhet under sommaren, trots att det bara är 10 månaders hyra?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hör av dig till oss med din fråga.

    Absolut får man bo kvar i sin studentlägenhet under sommaren om man ska fortsätta studera minst 15 högskolepoäng under hösten.
    Juni och juli är hyresfria månader.
    Jessica Kundcenter
    (Uppdaterad )
  • Hej,
    om man söker en studentlägenhet med tillträde i juni, behöver man ej betala hyran för juni och juli då? Dvs att man är "hyresfri" under sommaren även om lägenheten precis blivit tilldelad en?
    Tack på förhand!
  • Hej!

    Det stämmer, juni och juli är alltid hyresfria månader för våra studentlägenheter.

    Önskar dig en trevlig dag!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.