Eventuell kö-karusell..?

Hej Skövdebostäder,

I ett läge där 2 lägenheter motsvarar ens behov, ligger i samma område, är ungefär likadana, och läggs ut för intresseanmälningar samtidigt - så är det enligt hur kösystemet fungerar bäst att ha stått längst tid i kö eller att ha kötid som motsvarar plats 6, eftersom det grovt förenklat skapas två pooler intresseanmälda för lägenheterna och kötid motsvarande plats 2-5 på Lägenhet 1 aldrig blir aktuella att erbjudas Lägenhet 2 som korrigerat för ”ett erbjudande åt gången” istället går till kötid motsvarande plats 6-10.

Är det korrekt uppfattat..?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du kontaktar vårt frågeforum.

    Vi vet aldrig i förväg vilka som kommer att anmäla intresse och hur länge de har varit registrerade i vår bostadskö. Även om det är två "likvärdiga" lägenheter behöver det inte betyda att det är samma personer som har anmält intresse på båda lägenheterna.

    Det skapas inte olika "pooler" som du beskriver det utan vi skickar erbjudande till de fem med högst köpoäng och godkänd kreditupplysning som har anmält intresse på respektive lägenhet. Observera att man bara kan få ett erbjudande åt gången, har man fått på den ena lägenheten får man inte erbjudande på den andra.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.