Vad menas med ev inflyttningsdatum?

Hej
Jag undrar vad som menas med "eventuellt inflyttningsdatum".
Det är flera lägenheter ute just nu på vilka det står så, och jag är osäker på om jag kan välja en med "inflyttning 2019-10-01, eventuellt inflyttningsdatum 2019-09-01" om jag vill kunna flytta in 1 september.
När får jag veta vilket datum som gäller?
Tack på förhand
Helena

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hör av dig till oss med din fråga.

    När det står "eventuellt inflyttningsdatum" innebär det att nuvarande hyresgäst har önskemål om att flytta ut ur lägenheten tidigare än uppsägningsdatumet. Det önskade datumet står då angivet på vår hemsida.

    Om nästa hyresgäst önskar flytta in tidigare i lägenheten dubbelkollar vi med nuvarande hyresgäst att önskemålet kvarstår, om så är fallet kan vi skriva kontrakt med nästa hyresgäst till det tidigare datumet.

    Önskar dig en trevlig helg!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.