Vad gör jag om mina element är kalla?

Hejsan!
Det är så att elementen är avstängda och vi har 17 grader dagligen i lägenheten. Och det blir kallare på natten...

Styrs era element centralt?
Och när sätter ni igång dom igen?
Man vill ju gärna kunna ha det någorlunda varmt i lägenheten.

Mvh en frusen hyresgäst

Kommentarer

  • Hej!

    Om du mäter temperaturen och har kallare än 20,5 grader tycker jag att du ska anmäla detta till din kvartersvärd. Mät gärna några gånger under en vecka och gör mätningen mitt i rummet, en meter ovanför golvet och minst en meter in i rummet från yttervägg eller fönster.

    Just nu när det är väderomslag ute kan det vara svårt för systemen att hålla rätt temperatur. Värmesystemet arbetar automatiskt och reglerar både efter inomhustemperatur och utomhustemperaturen. Under våren och hösten, när det kan ske snabba växlingar i vädret, kan det ibland ta en stund innan systemet hittar rätt balans.

    Elementen är alltså inte avstängda och slås inte på när det blir kallt. Det sköts av värmesystemet.

    Jag hoppas att du får en varmare helg, det är inte kul att frysa.
    Eva-Lisa Kommunikatör

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.