Måste jag flytta från Ekedal när jag fyller 30 år?

Hejsan, jag står i kö hos er och är 28 år gammal.
Kan jag söka lägenhet vid Ekedal, eller måste jag flytta igen när jag fyllt 30 år?

Kommentarer

  • Hej!

    Nej, vi slänger inte ut någon som fyllt 30 år. Man måste i första uthyrningsomgången vara under 30 år det datum som kontraktet börjar gälla för Ekedal. I princip kan man alltså vara 29 år och 364 dagar det datum kontraktet börjar gälla och sedan ha en trettioårsfest i sin nya lägenhet.

    Dessutom är åldersgränsen bara gällande vid första uthyrningsomgången. Lägenheter som blir uppsagda efter inflyttningsdatum kommer att kunna hyras ut till personer i andra åldrar.

    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Hej kan jag som är 30 år ansöka lägenheter på ekedal även om jag fyller år i år??  Vänligen
  • Hej!

    Du måste vara under 30 år det datum som kontraktet börjar att gälla.
    Vi har bestämt att fortsätta med åldersgränsen 30 år tillsvidare. Så svaret ovan är inte längre aktuellt.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.