Kan jag byta lägenhet?

Hej
Tack för utmärkt hemsida !!
Om jag tackar ja till en lägenhet, nollställs min köpoäng, eller hur.
Men jag hade egentligen velat vänta på ett bättre alternativ.
Kan man byta lägenheter, om t ex ett bättre alternativ dyker upp.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack, jättebra att du hör av dig till oss med dina frågor så att vi kan svara dig.

    Ja, om man tackar ja till ett erbjudande och sedan blir erbjuden kontraktet så nollställs köpoängen och man startar upp på nytt i kön igen.

    När man skriver kontrakt på en lägenhet får man en 6 månaders omflyttningsspärr som gör att man varken kan anmäla intresse på andra lägenheter eller ansöka om ett lägenhetsbyte innan man har bott i sin nuvarande lägenhet i 6 månader.

    Som hyresgäst har man tillgång (efter 6 månaders-spärren) till bostadsbytet via sina Mina sidor, för att byta bostad med annan hyresgäst krävs dock särskilda skäl. I vår uthyrningspolicy kan du läsa mer om detta.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.