Bo kvar i studentlägenhet?

Tar examen nu i Juni, men kanske eventuellt ska fortsätta läsa masterprogram - och kanske då kommer att komma in på Skövdes högskola igen. Kan man vänta med att säga upp lägenheten tills man har fått antagningbeskedet? Och ifall man säger upp lägenheten då i Juli, kan man då bo kvar i 3 månader tills man flyttar?
M

Kommentarer

  • Hej Martina,

    Tack för att du kontaktar oss med din fråga.

    Eftersom du har blivit godkänd i studiekontrollen för denna termin kan du bo kvar i din lägenhet i väntan på ditt antagningsbesked.

    Om du inte blir antagen behöver du säga upp lägenheten med 3 hela kalendermånader i uppsägningstid, du kan bo kvar i lägenheten under uppsägningstiden.

    Lycka till!
    Kristina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.