Är det tillåtet att måla om köksluckor?

Hej! Flyttade in i en studentlägenhet i början av året och försöker göra det lite mer hemtrevligt. Lägenheten jag flyttade in i verkar inte ha fått mycket underhåll de senaste åren (hål i väggar, hål i dörr, märken på golv och väggar osv), och köksluckorna har skav i deras färg. Gick in och kollade och ser inte ut som om dom målats om sen 1993 då det står att det var senast då en ommålning av köksluckorna utfördes. Jag undrar därför om det är tillåtet att måla om dessa, alternativt installera vinyl dekorfilm (denna ska kunna tas bort vid utflytt)?
Nova

Kommentarer

  • Hej Nova,

    Tack för din fråga!

    Du kan prata med din kvartersvärd och fråga om det går bra att måla om eller sätta på en borttagbar dekorfilm.

    Telefonnummer till din kvartersvärd hittar du på dina Mina sidor. Du kan också ringa via vår växel, 0500 - 47 74 00 knappval 1

    Trevlig helg!
    Kristina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.