Försvinner mina poäng om jag tackar ja till en lägenhet?

Hej,

Jag har två frågor:

1. Om jag tackar ja till en lägenhet försvinner alla mina poäng då? Måste jag då börja om ifrån 0?

2. Om min partner har en lägenhet på Ekedal som vi ej flyttat in i ännu, men har fått ett erbjudande på en som passar oss bättre. Kan man då avbryta det kontraket då?

Kommentarer

  • Hej!

    Dina poäng försvinner inte när du tackar ja till en lägenhet. De nollställs när du får kontraktet, och då börjar du om i kön. Så om du är nummer 2 i turordningen på erbjudandet och tackar ja men ettan tackar också ja, då händer inget med dina köpoäng. Men om ettan tackar nej och du då får kontraktet, då nollställs dina köpoäng.

    Man kan alltid säga upp sitt kontrakt. Det är tre månaders uppsägningstid. Så om ni säger upp kontraktet senast 28 februari så sägs lägenheten upp till 1 juni. Om din partners kontrakt gäller från 1 april så behöver hen alltså betala hyran på Ekedal för april och maj. Det kan eventuellt vara så att den som får kontraktet efter er vill flytta in tidigare och om ni också vill det så kan ni komma ur kontraktet snabbare, men det är inget vi lovar utan vi går efter bostadskön och sen beror det på den som får kontraktet.
    Eva-Lisa Kommunikatör

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.