Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Problem med att scanna räkningar i den nya appen för iPhone

Hej
Jag skulle vilja rapportera ett problem med den nya appen för iPhone. 
ProblembeskrivningNär jag I den nya versionen av appen skulle registrera en räkning genom att läsa av den med kameran på telefonen, så upplevde jag det som ovanligt svårt. Kameran ville inte fokusera på texten på räkningen.
Vid mina första försök att läsa av räkningen så höll jag nämligen upp papperet i luften och texten på räkningen blev alltid suddig.
Om jag lade räkningen mot något underlag, så gick det att fokusera och texten scannades in.
Anledningen till detta är att kamerans fokuseringspunkt ligger i mitten, men Skandia har lagt fältet för avläsning högst upp.
KonsekvensDu kan försöka att scanna av räkningen i avläsningsfältet hur mycket du vill när du håller papperet i luften, som jag alltid gjort tidigare, för kameran försöker fokusera på bakgrunden.
Problemet är att det är inget som kommuniceras till användaren.
FörbättringsförslagJag föreslår att Skandia flyttar avläsningsfältet till mitten av kamerabilden istället, där kameran aktivt försöker fokusera.
Som det är nu så är scanningsfunktionen inte intuitiv.

Kommentarer

  • Hej Mattias!

    Tack för din input! Vi håller på att titta närmare på detta, jag får be att återkomma till dig.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

    Hälsningar
    Cristin Processledare Kundservice
  • Hej igen Mattias!

    Vi har lyckats återskapa problemet så våra utvecklare har lagt upp ett ärende på att se över detta framöver, så vi hoppas att det går att lösa. Tills dess fungerar det bäst så som du redan gör, dvs. att lägga ner räkningen innan du scannar.

    Hälsningar
    Cristin Processledare Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.