Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Snabbsaldo och snabböverföring i nya appen

Varför öppnar appen två flikar i webbläsaren när man loggar in?
Nu när man ska snabböverföra kan man bara göra det från ett fördefinierat konto. Tidigare kunde man föra pengar mellan flera fördefinierade konton. Såklart mycket bättre.
Sist men tyvärr inte minst. Snabbsaldo widgeten är onödigt stor nu. Tar ju nästan upp hela bredden på hemskärmen. Föredrar den gamla bättre.
Andreas Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Andreas!

    Inloggningen i den nya appen sker via en webbläsare och det kan skilja lite om flikar öppnas t.ex. beroende på vilken webbläsare man har och hur inställningarna i webbläsaren ser ut. Anledningen till att vi valt att göra inloggningen via webbläsare är för att vi i framtiden kunna skapa kopplingar till fler tredjepartsaktörer på ett enklare sätt.

    Tyvärr det inte tekniskt möjligt just nu att kunna överföra från fler än ett konto men vi hoppas att det ska bli möjligt framöver.

    Flera kunder har anmärkt på att widgeten är för stor och vi har tagit till oss det och tittar på andra lösningar i kommande uppdateringar.

    Hälsningar,
    Fredrik Processledare kundservice
  • Även jag saknar fuktionen att föra över mellan flera konton. Jag har upplagt med olika konton för exempelvis mat eller inköp till hemmet och en stor anledning till att jag varit kvar som kund efter att ni plockade bort räntan på sparkonton var just att det var smidigt att hålla isär en budget.
    Nu behöver jag logga in med bank id, göra en överföring och signera med bank id igen. Ingen rolig process i kassan på IKEA och onödigt komplicerat att signera två gånger för överföringar mellan egna konton.
    Det känns dessutom inte mer säkert att offentligt skriva in koden för bank id flera gånger i rad.

    ---

    På startsidan två i appen är fälten "snabbsaldo" och "snabböverföra" pyttesmå, medan reklam för bolån och andra tjänster hos er är förhållandevis enorma fält. Det är bara irriterande och får appen att se billig ut.
    Allmänt upplever jag att startsidan 1 och 2 ser ut som prototyper. De är platta i design, har inte proportioner utifrån funktion och när jag först fick uppdateringen trodde jag att jag råkat ladda ner en scam version då det är så pass avskalat. Det ger helt enkelt inte intryck att det är en seriös tjänst.

    ---

    Väl inne i appen återfinns samma problem där proportioner inte skapats utifrån funktion. Det mesta nås via en minimal ihoptryckt meny längst ner på skämen medan den aktiva sidan har komiskt mycket utrymme i varje fält.

    Alla knappar i den menyn skulle kunna samlas på sista sidan (där den delen av menyn som heter just nu heter "meny" med "..." som ikon leder till en nästan tom sida med "kundservice" och "snabbfunktioner", samt är den enda sidan med knappar på höger sida) och hade kunnat nås via en större kvartcirkel ned åt höger med rubriken "meny".
    ---
    "Ny betalning" och "Ny överföring" får gärna vara egna knappar i inloggade startskärmen, de visas just nu som en underrubrik/val under "kommande betalningar" och missas lätt.
    Där emot kan "konton och kort" gärna finnas som underrubrik/val under "Allt-i-ett-konto".
    ---

    Det är säkert någon stackare som suttit och jobbat med att få in en visuell representation av mitt bankkort, men var det aldrig någon som ifrågasatte om det någonsin är användbart? Just nu tar det upp mycket plats i " konton och kort" menyn och jag kan inte komma på ett enda tillfälle då det vore bra att ha.
    Emrick
  • Hej Emrick!

    Tack för dina synpunkter, jag har vidarebefordrat dem till våra utvecklare.

    Hälsningar,


    Fredrik Processledare kundservice
  • Snabbdaldo och snabböverföringar är mycket sämre än i tidigare app då det är fler steg/tar längre tid att utföra... Ett förslag är att flytta dom två sakerna till första rutan (inloggningsrutan) så man slipper göra den där onödiga bläddringen. Och ta gärna tillbaka gamla snabböverföring där man hade ikoner och kunde överföra mellan flera olika konton och skriva belopp i samma fönster utan att behöva gå vidare steg för steg.
    Jr
  • Hej Jr!

    Tack för dina synpunkter! Vi tar dem vidare till våra utvecklare.

    Hälsningar
    Cristin Processledare Kundservice
  • Håller med många av de förgående talarna, snabböverföringen har blivit mycket sämre. Saknar framförallt rutorna med de förangivna beloppen.
    Ellinor Borén
  • Hej Ellinor!

    Tack för att du har tagit dig tid att skriva till oss! Jag tar dina synpunkter vidare till våra utvecklare.

    Önskar dig en trevlig dag!

    Hälsningar
    Cristin Processledare Kundservice
  • Håller med föregående inlägg i tråden här. Snabböverföringen behöver inkludera mer konton än de som är tillgängliga nu ex. snabböverföring till annat Skandiakonto än mina egna - som det var innan (får inte det att fungera iaf).

    Snabbsaldot - som det är nu så är det för många steg för att ta sig dit i appen. Widgeten är en sak och jag läste att den skulle komma tillbaka senare men en sak som jag använde väldigt ofta var 3D touch-funktionen på ikonen som direkt visade snabbsaldot - denna saknar jag mycket!
    Daniel
  • Hej Daniel!

    Jag håller på att titta närmare på det här med andra personers konton i snabböverföringen, jag får be att återkomma om det.

    3D touch-funktionen kommer vi också att återinföra i en senare version.

    Hälsningar
    Cristin Processledare Kundservice
  • Hej igen Daniel!

    Jag ber om ursäkt för det sena svaret, men det verkar vara ett fel i iOS som gör att andra personers konton inte kommer upp som alternativ under till-konto. Andra personers konton både i Skandia och andra banker ska komma upp som möjliga att göra en snabböverföring till.

    Hälsningar
    Cristin Processledare Kundservice
  • Även jag saknar snabböverföring enl gamla appen
    Christer Mårtensson
  • Hej Christer!

    Tack för din synpunkt! Var det just dra till konto-funktionen och förvalda knappar för belopp som du tyckte var bra? Återkom gärna med lite mer information så ska jag se till att föra det vidare till berörda inom banken.

    Hälsningar
    Cristin Processledare Kundservice
  • Japp. Exakt det saknar jag.

    Christer
  • Hej!

    Tack för återkopplingen! Jag tar dina synpunkter vidare till våra utvecklare.

    Hälsningar
    Cristin Processledare Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.