Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Måste omaktivera snabbsaldo ofta

Titeln beskriver problemet. Sedan nya appen kom har jag behövt omaktivera funktionen gång efter annan, säkert 10 gånger redan. Jag vet inte vad det beror på, kanske glömmer appen inställningen när den uppdateras?

Kommentarer

  • Hej Robin!

    VI har sett att en del kunder får det här problemet men har inte hittat någon lösning ännu. Men våra tekniker felsöker, för det ska abslut inte vara så. Det ska räcka med att aktivera snabbsaldot en gång.

    Mvh
    Marcus Kundservice




  • Det problemet har ju funnits länge, så ambitionen att lösa det är mog inte så hög.
    Kjell
  • Nu går det inte aktivera alls.
    Åsa
  • Hej Åsa!

    Ring gärna in till oss på 0771 55 55 00 så att vi får höra mer om det här problemet. Då kan vi titta på just dina kundspecifika inställningar och felsöka.

    Mvh
    Marcus Kundservice



  • Otroligt irriterande det här med snabbsaldot som inte fungerar. Varför klarar inte Skandiabanken detta när andra klarar det?
    Kjell
  • Hej Kjell!

    Skulle det kunna vara så att du har något antivirusprogram eller liknande app i din telefon som vill rensa gamla appar eller frigöra minne? Jag har själv märkt det i min egna androidtelefon att snabbsaldot inte fungerar efter att mitt virusprogram kört en rensning, Men om jag inte använder den funktionen så fungerar snabbsaldot som det ska. Kan det vara liknande scenario för dig?

    Mvh


    Marcus Kundservice



  • Nej, inget sånt jox installerat.
    Kjell
  • Hej Kjell!

    Då får du väldigt gärna kontakta oss via vår säkra chatt så att vi får titta på det. Varför jag ber dig återkomma dit är för att vi behöver få dina bankuppgifter så att vi kan felsöka. Vi kommer också att behöva få reda på vilken telefonmodell du använder och vilken uppdatering av ios eller android du har.

    Mvh Marcus
    Marcus Kundservice
  • Kom in för att skriva om just detta problem men ser att det är andra som hunnit före så kan inte annat än att hålla med om att det är ett problem med appen då kag behövt aktivera dessa s.k. "snabbfunktioner". Vet inte om det är till nån hjälp men senast detta hände så var det efter att jag loggats ut från banken pga inaktivitet
    Jr
  • Hej Jr!

    Tråkigt att höra att snabbfunktionerna strular för dig. Titta gärna på Marcus svar till Kjell här ovanför för att se om de åtgärderna kan hjälpa. Gör det inte det måste vi be även dig att kontakta kundservice så att vi kan ta fler uppgifter från dig för att kunna felsöka.

    Hälsningar
    Fredrik Processledare kundservice
  • Snabbsaldo är ju säkert bra... har bara behövt inaktivera det några gånger hittills 😉
    Men var tog den alldeles utomordentliga widgeten vägen? Nu måste man ju öppna appen. Förut räckte det ju med ett swipe för att få saldot, oftast i alls fall. Ibland behövdes re-login. Ser gärna att widgeten kommer tillbaka.
    Lillemor Heidner
  • Reaktivera snabbsaldot alltså.
    Lillemor Heidner
  • Hej Lillemor!

    Tack för ditt inlägg.

    Widgeten kommer att komma tillbaka men vi behöver jobba lite på det så den fungerar tillfredställande. Som du säger måste du nu gå in i appen och svepa till vänster för att få veta vad ditt saldo är.

    Innan du kan göra det måste du aktivera snabbsaldo. Det gör du genom att först logga in, klicka på "Meny" längst ner i högra hörnet, "Snabbfunktioner" och sedan bockar du i bredvid "Aktivera snabbsaldo", välj därefter vilket konto du vill snabbsaldo ska visas på.

    Jag önskar dig en trevlig dag!

    Mvh
    Severin Kundservice
  • Jag har aktiverat snabb-saldot några gånger, bara. Men det försvinner....och måste re-aktiveras, kan det ha att göra med att jag har det aktiverat på både iPhone och iPad?? Nå't sånt var det ju förut. Får väl testa att bara ha det på telefonen tills vidare och se.
    Toppen att widgeten kommer tillbaka, bra där Skandia 😁
    Lillemor Heidner
  • Hakar på samma problematik här... Min byter konto för snabbfunktioner hela tiden. Alltid till samma konto som jag aldrig använder. Det som ligger högst i hierarkin i listan över mina konton. När kommer en lösning på det här?
    Josefine
  • Hej Lillemor!

    Det är som förut att det enbart går att ha aktiverat på en enhet i taget.

    Mvh
    Severin Kundservice
  • Hej Josefine!

    Tack för ditt inlägg.

    Snabbsaldo och snabböverföring sparas i cache-minnet. Kan det vara så att du aktivt rensar cache-minnet i din mobil eller har du en app som gör det åt dig? Många ”Batterispararappar” och andra appar som används för att snabba upp telefonen rensar nämligen cacheminnet med jämna mellanrum. Kan det vara så att du har någon sådan app?

    Mvh
    Severin Kundservice
  • Jag har behövt aktivera både snabbsaldo och snabböverföring säkert tio ggr. Enormt irriterande att det slutar funka eftersom de är de enda funktionerna jag använder dagligen. Problemet har funnits länge. Plötsligt är båda funktionerna avaktiverade. Hände senast igår.
    Petter
  • Hej Petter!

    Gå in under inställning och appar och kolla så du inte har slagit av möjligheten för appen att använda bakgrundsdata och gå runt datasparsläge. Många mobiltelefoner har inbyggda rensningsappar, leta gärna runt lite i din telefon om du har någon sådan och undanta Skandias app från rensning. Vi har tagit detta vidare för undersökning om det går att göra någon förändring för att detta inte ska uppstå lika ofta som det gör för en del av våra kunder.

    Mvh,
    Elin Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.