Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Info vid fel PIN-kod

Hej,
Har ett förslag att ni tydliggör vid pinkodsinmatning via gränssnitten att ni tydliggör att man har 6 försök på sig samt att ni tydligt informerar när man sngivit för många felaktiga försök så att pinkoden avaktiverats. Avsaknaden av detta gjorde att jag förgäves slösade tid på att hitta rätt pin trots att min pin redan var avaktiverad
Patrik Lundberg Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Patrik!

    Det stämmer, i dagsläget kopplas man per automatik till en handläggare efter att man slagit fel PIN-kod tre gånger. Jag kommer undersöka om vi framöver kan lägga till ytterligare information direkt i flödet för att underlätta ytterligare.

    Hälsningar,
    Fredrik Processledare kundservice
  • Hejsan,
    Jag var nog lite otydligt. Det handlar om dialogen man ska logga in genom när man ska hämta ett nytt bankid, och inte via telefonbanken. Den kanske också kan förbättras, men jag kan inte så mycket om den då jag helst använder nättjänsterna.
    Patrik Lundberg
  • Tack för ditt förtydligande! Jag tar vidare även detta.

    Hälsningar,
    Fredrik Processledare kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.