Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vad är SJs Frågor & Svar och hur fungerar det?

Välkommen till SJs kundforum för generella frågor och svar! Här kan du söka svar på dina frågor, ställa frågor eller ge förslag. Tänk på att forumet är publikt och att därför inte ange några personliga uppgifter, telefonnummer, bokningsnummer eller liknande. Enskilda ärenden som t ex reklamationer tas direkt med kundtjänst via mejl: kundservice@sj.se eller telefon.

Hur hittar jag svaret på min fråga?
Vi rekommenderar att använda sökfunktionen som du finner uppe höger på sidan. När du börjar skriva en fråga kommer du även att få upp förslag på andra inlägg som möjligtvis besvarar din fråga. Du kan även manuellt bläddra igenom forumets kategorier för att hitta ditt svar.

Finner du inte svaret kan du givetvis ställa frågan. Försök att skriva en tydlig och beskrivande rubrik. För att vi ska se din fråga kommer du att behöva bekräfta din e-postadress via mejlet som skickas till dig efter du ställt frågan. Därför är det viktigt att du använder en riktig e-postadress. E-postadressen visas aldrig publikt utan är endast synlig för forumets redaktörer.

När kan jag vänta mig ett svar?
Vår ambition är att alla som ställer frågor till oss ska få svar inom 24 timmar. Tillfällen då vi har många frågor kan svarstiden bli något längre.

Hur vet jag när ni har besvarat min fråga?
Ett mejl skickas till dig när du fått svar. I mejlet finns en länk som tar dig direkt till svaret.

Jag har råkat skriva ut personlig information, hur gör jag för att ta bort mitt inlägg?
Till höger om ditt inlägg finns en ikon som ser ut som ett litet kugghjul, se bild nedan. Klicka på ikonen och därefter "Rapportera inlägg". En redaktör kommer att efter dina önskemål censurera eller ta bort inlägget. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan rapporten hanteras.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.