Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur bokar jag Affärsresa/Tjänsteresa med ett företagsavtal/kundnummer på SJ.se?

Jag vill boka en biljett via SJ.se men har ett kundnummer jag vill använda mig av, hur gör jag?

SJ Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • För att boka med ett företagsavtal via SJ.se så behöver du vara inloggad och ha ett företagsavtal kopplat till dig som resenär.

    1. Om du redan är ansluten till företagsavtalet så klickar du på Tjänsteresa på första sidan av vår bokningsdialog och välj sedan det avtal du önskar att använda som betalare. Lägg till eventuella medresenärer längre ner på sidan, precis som i det privata flödet och klicka sedan på Fortsätt.

    Tips! Enklast blir det om du fyller i deras SJ Prionummer, då för ifylls alla deras uppgifter när du kommer till betalsidan.


    2. Du bokar sedan som vanligt fram till Betala genom att välja avgång, komfort och eventuella tillval under din resa. Om ni har några avtalspriser så står det "Företagspris" under priset.

    3. När du kommit till Betala ser du att under betalningsmedel så står det "SJ Faktura" eller "Resekonto" beroende på vilken typ av avtal ni har. Du har också möjlighet att märka en "SJ Faktura" med fakturareferens eller ett kostnadsställe vid bokningstillfället.

     

    Jag kan inte välja ett företagsavtal, listan är tom. Vad gör jag?
    Vanligtvis beror det på att du inte är ansluten till något avtal, för att kunna boka i företagets räkning behöver du först ansluta dig till deras avtal.

    Hur ansluter jag till ett företagsavtal?

    Det går också bra att kontakta vår avtalssupport per telefon så kan vi hjälpa dig att ordna detta. Tänk på att du i så fall behöver ha företagets kundnummer till hands, har du det inte själv så behöver du vända dig till reseansvarig inom företaget.

    Sökord: affärsresenärer, affärsresa, företagsresa, tjänsteresa

    Alexander SJ Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.