Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur gör jag en ombokning som resebokare, när resan är köpt via vårt kundnummer?

Hur gör jag en ombokning som resebokare/resebeställare?

Kommentarer

  • 1. Börja med att logga in på SJ Biz företagsportal. Antingen kan du klicka på SJ Biz företagsportal direkt när du loggat in eller så för du muspekaren över ditt namn uppe till höger > klicka sedan på SJ Biz företagsportal > därefter Sök bokning.




    2. Sök upp bokningen du önskar omboka. Klicka på ändra resa > omboka > markera den resenär du vill omboka > klicka på till ombokning.



    3. Välj ny avgång, längst ner på sidan ser du om ombokningsvärdet täcker hela nya summan eller inte, klicka på fortsätt för att gå vidare i bokningen.



    4. På översikten ser du återigen om det finns pengar kvar att nyttja från ditt ombokningsvärde. Vill du boka fler resor och nyttja det återstående värdet klicka på boka fler resor, välj annars fortsätt för att gå vidare till sista steget i bokningen.



    Det outnyttjade värdet skickas ut som ett värdebevis till dig som står som kontaktperson i bokningen. Värdebevisen skickas ut via mejl en gång i veckan (tisdagar) och är giltiga att nyttja i 1 års tid från dagen det är utfärdat.

    Exempel: Bokar du om en resa på en torsdag så kommer eventuellt outnyttjat värde att skickas som värdebevis via mejl nästkommande tisdag.

    Hur använder jag mitt värdebevis om jag är företagskund?​​​
    Annica SJ Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.