Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Felmeddelande - Kontonummer är inte giltigt

Jag försöker ansöka om ersättning för en försenad resa men får ett felmeddelande om att mina kontouppgifter inte är giltiga.

Kommentarer

  • Här ser du hur kontouppgifterna ska skrivas för olika banker vid ansökan om ersättning i formuläret på SJ.se.

    Swedbank
    Om clearing numret börjar på 7: ange totalt 11 siffror. Om clearing numret börjar på 8: ange totalt 15 siffror (femsiffrigt clearing nummer plus kontonummer. Om det blir färre än 15 siffror: fyll på med nollor framför kontonumret.

    Handelsbanken
    Ange clearing nummer och kontonummer, totalt 13 siffror. Om det blir färre än 13 siffror: fyll på med nollor framför kontonumret.

    Nordea (personkonto)
    Ange clearing nummer 3300 och därefter mottagarens personnummer, 10 siffror.

    Danske Bank
    Ange totalt 10 siffror för kontonummer som börjar med 4993 eller 3363–3367. Ange totalt 11 siffror för kontonummer som börjar med 12 eller 13. Ange totalt 13 siffror för kontonummer som börjar med 6044993 eller 6043363–6043367.

    Plusgirot Bank
    Ange clearing nummer och kontonummer, totalt 14 siffror. Om det blir färre än 14 siffror: fyll på med nollor mellan clearing numret och kontonumret.

    Sparbanken Gripen, Sparbanken Finn och Sparbanken Syd
    Ange clearing nummer och kontonummer, totalt 14 siffror. Om det blir färre än 14 siffror: fyll på med nollor mellan clearing numret och kontonumret.

    Övriga banker
    Ange clearing nummer och kontonummer, totalt 11 siffror.

    Jag får ändå inte igenom min ansökan, vad gör jag?
    Om du ändå inte får igenom din ansökan går det bra att ansöka om ersättning genom att skriva till kundservice@sj.se. Tänk på att uppge bokningsnummer/biljettnummer samt kontouppgifter för snabbast möjliga hantering av ditt ärende.

    Alexander SJ Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.