Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

FAQ signering av SJ Biz företagsavtal med Adobe eSign

Vi har fått ett mejl från en digital signeringstjänst, är det säkert att signera?
Ja, det är säkert. Efter signeringen sparas en transaktionssida med tidpunkter och IP-adresser för signaturerna. Tjänsten levereras av Adobe, för mer information, vänligen klicka här.

Jag har fått ett avtal men det är inte jag som ska signera det, vad gör jag?
Vänligen skicka organisationsnummer, kundnummer och kontaktuppgifter för den som ska signera avtalet till foretag@sj.se, så kommer ett nytt mejl att skickas ut.

Mitt företag godkänner inte digital signering, hur gör jag?
Ni är välkomna att kontakta foretag@sj.se med ert organisationsnummer, som skickar vi ett avtal för fysisk signering. Det kan ni sedan scanna och mejla tillbaka.

När kan vi börja använda våra rabatter eller avtalspriser?
Så fort ni har signerat avtalet så tar det ett dygn innan ni kan köpa tjänsteresor till ett rabatterat pris på alla SJ-tåg. 


Var gäller rabatterna?
Rabatterna gäller för resor i 1 och 2 klass på samtliga biljettyper med SJ-tåg vid köp på SJ.se, i SJs mobilapp, via resebyråer, i våra resebutiker i Stockholm, Göteborg och Malmö, i våra lounger i Stockholm och Göteborg. Rabatterna gäller inte för; mängdköp, årskort och biljetter köpta i SJ-biljettautomater (varken regional eller fjärrautomater).

Var ser jag hur mycket vi har handlat för i år?
Vi skickar er en reserapport kvartalsvis, där framgår vilken omsättning ni har haft under kvartalet och ackumulerat under året. Vill du veta hur ni ligger till nu, skicka frågan i ett mejl till foretag@sj.se.

Hur beräknas vår omsättning för rabattnivå?
Omsättningen inkluderar allt ni handlar på ert kundnummer oavsett inköpskanal, t.ex; biljettpriser hos SJ och andra operatörer, bokningsavgifter, moms och andra tillvalstjänster.

Var ser jag rabatten på SJ.se?
När du ser texten "Företagspris", så är priset som visas det rabatterade priset.

Får jag rabatt när jag handlar i SJs automater?
Eftersom att du inte kan använda ditt kundnummer i SJs automater kan vi inte erbjuda försäljning med rabatt i dessa, observera att det går att hämta ut rabatterade biljetter i automaterna. För köp av biljett hänvisar till våra andra inköpskanaler; SJ.se, SJs mobilapp, resebyråer, våra resebutiker i Stockholm, Göteborg och Malmö, våra lounger i Stockholm och Göteborg.

Jag har några frågor som inte har besvarats här, var kan jag vända mig?
Vi svarar gärna på dina frågor om du mejlar foretag@sj.se alternativt ringer oss på 0771-75 75 55, tonval 1.2. Om ni vill teckna ett nytt SJ Biz-avtal, är ni välkomna att ansöka här.

Vad händer med mitt gamla avtal, sägs det upp automatiskt?
Det nya avtalet ersätter ert nuvarande avtal som sägs upp automatiskt.

Hur funkar kopplingarna till SJ Prio när jag signar de nya avtalen?
Ni behåller ert nuvarande kundnummer samt kopplingarna till SJ Prio som tidigare.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.