There is also an english version of our FAQ. Where you can find answers to previous questions, send us a new question, report a problem or just share an idea.
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen omsätter cirka 7,5 miljarder SEK och har 4 500 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 130 000 personer att resa med någon av SJs 1 100 avgångar från 275 stationer.
Under våren ändras giltighetstiden för SJ 10-biljett och buntbiljetter till 30 dagar på grund av banarbetet. Den nya giltighetstiden gäller biljetter köpta 22 mars eller senare. Läs mer om banarbetet här: Banarbete i Stockholm
Nu kan du köpa din 10-biljett digitalt på SJ.se eller i vår app. Där kan du också förnya din 10-biljett snabbt och enkelt.
Till skillnad mot de tidigare 10-biljetterna laddade på SJ Regionalkort är den digitala 10-biljetten personlig och den gäller inte för resor med SJ InterCity.
Se film om den nya digitala 10-biljetten.
Boka din resa från 10-biljetten
Varje gång du ska resa bokar du en biljett från din 10-biljett. Det gör du enkelt med några enkla knapptryck i appen eller på sj.se strax innan din avgång – så är din resa bokad och klar!
Hur köper jag en 10-biljett och hur bokar jag resor med biljetten?
Bokningsguide för SJ.se
Bokningsguide för SJs app