Hur många arbetar på Sida?

Hej!

Hur många arbetar på Sida?

Vänliga hälsningar,
Anders

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Sidas personal motsvarar 675 årsarbetskrafter (antal tjänster omräknat till heltidstjänster). Närmare en fjärdedel arbetar på ambassader i våra samarbetsländer. Övriga anställda arbetar på huvudkontoret i Stockholm samt på kontoren i Visby och Härnösand.

    Med Vänliga Hälsningar

    Erik, kommunikationsenheten
    Erik
  • Vad är personalkostnaden per år för Sida?
    Camilla
  • Hej Camilla,

    Svaret hittar du i Sidas årsredovisningar, som ligger under publikationer på Sida.se.

    Den senaste årsredovisningen för 2019 hittar du här. På sida 137, 155 och 156 finns siffror för personalkostnaden, både för Sida i Sverige och för utlandsmyndigheter.

    Antal årsarbetskrafter och hur de är fördelade hittar du på sida 5.

    Vänliga hälsningar,
    Sida Kommunikationsenheten