Hur och vad ersätter ni vid köp från Selectas varuautomater?

Ibland fungerar tyvärr inte automaterna som de skall eller så kan det ligga varor i automaten som borde bytts ut. I dessa fall vill vi att man hör av sig så att vi kan åtgärda problemen och ersätta våra kunder.

I vilka fall kan man få ersättning från Selecta?

  • Varan har gått över sitt bäst före datum
  • Trasig produkt (den är olämplig att förtära eller går inte att använda)
  • Man får inte sin vara, trots att man betalt

Vi behöver följande information från våra kunder:

  1. När? För att kunna verifiera ett köp behöver vi veta när det skedde, det blir svårare att hitta ett köp om man inte har rätt datum.
  2. Var? Ifall vi inte vet var man handlat kan det bli svårare att kontrollera och om det är en automat som inte fungerar som den skall behöver vi skicka en tekniker som kan åtgärda problemen. Det allra bästa är att notera vilket ID-nummer den har.
  3. Hur? Vi behöver även veta hur man betalt varan. Proceduren för att ersätta köp är olika beroende på om det är kort, monyx eller mynt. Vi kan komma att behöva ytterligare information.
  4. Vad? För att identifiera rätt köp behöver vi veta vilken produkt det var man köpte/ försökte köpa och hur mycket drogs på kortet.
Ni kan kontakta oss kring dessa frågor på 0770 85 85 85 (knappval 2) eller skicka e-post till felanmalan@se.selecta.com och ange gärna ID-nummer på automaten.
Selecta Kundservice

Kommentarer

  • Hej, jag gjorde i måndags två köp (återkommer om varför) i en av era automater på plattformen vid tunnelbanan odenplan (osäker på vilken av maskinerna). Jag gjorde först ett köp via swish där man scannar koden på automaten utan att få den nocco jag ville ha (den ramlade aldrig ner), jag tänkte då i min iver att jag inte blev debiterad och gjorde ett nytt köp, precis samma sak ingen vara föll ner. Så summa summarum så gjorde jag två köp med swish på 30 kr styck, pengarna är dragna men jag fick aldrig något.
  • Hej Joakim,

    Välkommen till vårt forum. Jag mailar dig då jag behöver lite mer uppgifter om dina
    Swish köp,

    Mvh

    Linda

    Linda Client Experience