Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Vad gör jag om varan har gått sönder i transporten?

Hejsan! Om varan  gått sönder under frakten , vem ska göra anmälan? Är det avsändaren eller mottagaren?
Lise-Lotte Järvelöv

Kommentarer

  • Hej,

    Det är alltid tråkigt när något oförutsett inträffar!
    Vi rekommenderar att du snarast vänder dig till din avsändare.
    En skada som är synlig eller dold vid mottagande skall anmälas av avsändaren via formuläret på vår hemsida
    https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/reklamation.

    Anmälan skall göras av avsändaren senast 7 dagar efter mottaget paket eller gods.

    Med vänlig hälsning,
    DB Schenker Frågor & Svar Kundservice
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.