Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Pengarna tillbaka vid ångrat köp

Om jag inte använder frakten, kan jag få pengarna tillbaka då?
DB Schenker Frågor & Svar Kundservice

Kommentarer

  • Hej,

    Som Privatperson (konsument) kan du ångra ett köp av en outnyttjad frakttjänst inom 14 kalenderdagar från den tidpunkt beställningen gjordes via Internet (ångerfrist).
    Ångerrätten gäller dock inte om fullgörande av tjänsten har påbörjats under ångerfristen. Fullgörande av frakttjänsten påbörjas vid den tidpunkt den aktuella försändelsen lämnas in hos Schenker AB:s ombud.

    För att makulera en frakt mailar du till kundservice från den mailadress du angivit vid bokningen, så gör vi en återbetalning.

    Med vänlig hälsning,
    Helene Kundservice
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.