Mobilt bankid - skicka enkelt
Eftersom det av någon märklig anledning inte går att använda direktbetalning längre, så provade jag betala med kort. Då dök det upp att jag skulle verifiera min betalning med mobilt bankid på min mobil?!?. Hur tänkte ni där? Att alla som gör beställningar av er gör det via en liten mobil? Jag sitter vid en stationär dator, varför blanda in mobila enheter? Provade med bankid som jag har installerat på datorn med det hände inget. Valde därför faktura (till en nätt extra avgift på 25kr).
Varför kan jag inte betala via direktbetalning eller använda mig av bankid?
Gör om, gör rätt.
Varför kan jag inte betala via direktbetalning eller använda mig av bankid?
Gör om, gör rätt.
Följ inlägget
3
följare
Man kan välja antingen bank-ID eller mobilt bank-id. Kan det vara så att certifikatet för ditt bank-ID har gått ut och behöver uppdateras på din dator? Vänligen undersök detta med din bank, och återkom om certifikatet är ok men det fortfarande inte fungerar för dig så får vi undersöka detta vidare.
Tjänsten direktbetalning har utgått i och med uppgraderingen.
Med vänlig hälsning,
Fråga: När får jag fakturan? Har gått nio dagar nu och ingen faktura har kommit.
Hej,
Gällande inloggningen vid beställningstillfället så verkar det som att det var din bank som ville verifiera dig med mobilt bank-id och inte vi.
Beroende på vad du har för kort så har Mastercard något som heter Mastercard Securecode och Visa har Verified by Visa. Dessa är säkerhetsåtgärder som bankerna använder sig av vid internetköp. Vill du veta mer om dessa så kontakta din bank.
Gällande din faktura som du aldrig fick så kan du logga in här med antingen vanligt bank-id eller mobilt bank-id. När du loggat in så har du en översikt på din beställning och där ska du även kunna få fram din faktura.
Se nedan på hur det ser ut när du ska logga in.
1. Tryck på "Logga in" direkt.
2. Välj hur du vill logga in.
Med vänlig hälsning,
Jag tar din synpunkt vidare till ansvariga.
Med vänlig hälsning,