Om du vill ansöka om att kompostera ditt matavfall

Om du vill sortera ditt matavfall i en godkänd kompost behöver du skicka in en ansökan till kommunen.
Gör det på följande länk:
https://eservice.osteraker.se/Gemensam/e-tjansterochblanketter/Boendeochmiljo/avfall/AnmalanKomposteringKoksavfall.pdf

Lotta Handberg Kundservicechef

Kommentarer

  • Jag ansökte om att kompostera för några år sedan men har nu plötsligt fått en tunna för detta. Varför? Är ansökan tidsbegränsad? Kunde jag inte fått en förfrågan innan?
    Lena Cotton
  • Hej Lena,
    Vi har inget kompost intyg om en godkänd varmkompost. Om du har intyget så kan du skicka det till oss, annars behöver du ta kontakt med Miljö och Hälsa.
    Mathilda Kundservice