När sätts elementen på?

När kommer ni slå igång värmen i lägenheterna?? Svinkallt. Säkert normalt men jag fryser i min lägenhet. Använder braskamin just nu men skulle vilja veta när elementen kommer ge värme.

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga.

    Detta problem upplevs varje höst och vår när det är varmt på dagen och kallt på natten. Värmen stängs inte av men styrs av temperaturen ute främst. När det blir kallt på natten och värmen går på hinner man inte känna av den i lägenheten innan det stängs av för att temperaturen stiger på dagen.
    Man kan dock vända sig till felanmälan och få hjälp med att lufta elementen.

    Roslagsbostäder
  • Hej!
    Har en följdfråga detta.
    Vilket gradantal anses av RB som en accepterad lägsta temperatur på golvet i lägenheten ?
    Samtidigt undrar Jag vilken temperatur det är, eller ska - alt. borde vara, på vattnet som cirkulerar i värmeelement vintertid?
  • Hej, tack för din fråga.
    Temperaturen i bostadslägenheten ska inte understiga 20 grader.
    Vad gäller golvtemperaturen ska den inte understiga 18 grader.
    Denna temperatur ska mätas i vistelsezonen. Alltså 0,6 m från innervägg och 1 meter från yttervägg.
    Roslagsbostäder
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.