Varför står det att jag är spärrad?
När jag loggar in så står det "spärr nej/ej svar" vad betyder det?
Följ inlägget
0
följare
Vi har märkt att fler och fler söker många lägenheter men inte har för avsikt att flytta till dem. Det här gör vårt arbete med uthyrningen väldigt ineffektivt och i ett försök att effektivisera processen uppmanar vi sökande att endast anmäla intresse på de lägenheter de faktiskt vill flytta till. I samband med detta har vi även under våren 2021 infört en ny spärr för "nej/ej svar".
Du har blivit temporärt spärrad från att söka fler lägenheter för att du gjort intresseanmälan på tre eller fler lägenheter, fått erbjudande att hyra dem, men sen tyvärr svarat nej eller inte svarat alls till alla tre. Du är därför spärrad från att söka fler lägenheter under en 30-dagars period. Dina poäng samlas som vanligt under tiden och spärren släpper automatiskt när tiden har gått ut.
Vi uppmanar dig och alla sökande att endast söka lägenheter ni vill flytta till.
Viktigt att poängtera är också att du behöver inte söka lägenheter för att stå kvar i kön, det räcker med att du loggar in med Bank-ID en gång per år för att stå kvar i kön. Uppge din mailadress på Mina Sidor så mailar vi dig två påminnelser innan du lämnar din plats i kön.
Här kan du läsa mer om våra nya uthyrningsvillkor samt vilka spärrar vi använder: Roslagsbostäders uthyrningsvillkor