Vad gäller för skötsel av uteplats?

Vad jag förstår av regler så ska den som hyr sköta den. men är det inte hyresvärden ansvar utanför den?

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga. Generellt sätt så stämmer det men det kan finnas några undantag och när jag inte vet var du bor är det svårt att svara på. Har du en uteplats med staket eller häck så sköter du om det som finns innanför den gränsen. Det som finns utanför ska hyresvärden ta hand om om det inte finns en annan överenskommelse.