Kan man slå ihop sina poäng med någon annan?

Visst kan två personer lägga ihop sina poäng och använda dem när de ska flytta till en lägenhet tillsammans? En vän till mig och hans familjemedlem gjorde så för att få en lägenhet hos er. (Jag vet däremot att man inte bara kan överlåta poäng till någon annan).

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Poängen är personlig och kan inte slås ihop med någon annan. Tidigare fanns möjligheten att ha en medsökande med på avtalet, men man sökte bara med den "huvudsökandes" köpoäng, dvs man la inte ihop poängen. Den här funktionen tog vi bort 2018. Vi har aldrig haft att man kan slå ihop poängen.

    Trevlig sommar!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Hej. Kommer funktionen att ha medsökande någonsin återinskaffas? Är det en fråga som diskuteras hos er eller är det en stängd fråga?
  • Hej!

    Det är ingenting som diskuteras och vi har inga planer på att införa den funktionen igen, som det ser ut just nu.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Hej Mikaela!
    Om vi är två stycken som bor ihop och vill söka en lägenhet i ert bestånd och bägge är registrerade i Roslagsbostäder hur räknas då poängen. Var för sig eller tillsammans?
  • Hej!

    Poängen är alltid personlig och kan inte slås ihop med någon annan. Ett tips är därför att den med högst köpoäng söker lägenheten.

    Trevlig eftermiddag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare