Måste ni skicka en pappersavi?

Hej måste ni skicka ut pappers avin på hyran? Om ni inte enligt lag måste det så tackar jag gärna nej  till pappers avin....
Hälsningar Marie-Louise

Kommentarer

  • Hej och tack för din feedback. Vi kollar med ekonomiavdelningen hur processen går till och om det är möjligt att avsäga sig avin. Vi återkommer här med svar framåt slutet på augusti.

    Önskar dig en fin sommar!
    Roslagsbostäder
  • Hej Roslagsbostäder!
    Hur blev svaret?
  • Hej! Nej vi måste inte skicka ut pappersavier. Du kan välja på 4 olika sätt att ta del av hyresavin:
    1, Plusgiroblankett på papper
    2, e-faktura. Logga in på din bank och registrera dig för e-faktura, så får du hyresavin elektroniskt när du loggar in på din bank.
    3, Begär Autogiro. Lämna in Autogiroblankett till oss för registrering.
    4, Meddela oss att vi inte ska skicka ut någon avi över huvud taget. Du kan alltid se dina hyresavier när du loggar in på Mina sidor.

    MVH / Christina
    Christina Ekonomisassistent
  • Jag letar efter den Autogiroblankett som Ni föreslår. Var hittar jag den? Kan jag ladda ner den till min PC och kanske även skicka den till Er istället för att lämna in den hos Er på plats? Jag är i alla fall inloggad med mobilt BankId.

    Mvh.

    Ulf
  • Hej!

    Blanketten finns på vår hemsida. Klicka här så hittar du den, längst ner på sidan finns den.
    Det går bra att posta den till oss. Adressen står på blanketten.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Undertecknad använder e-faktura....
    Aktiveras via banken.
    Helt perfekt.
  • Hej!

    Det håller vi med om, e-faktura fungerar också jättebra att ha.
    Tack för tipset!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare