Måste jag ha en hemförsäkring?

Hej!

Jag undrar om jag måste ha en egen hemförsäkring eller om det ingår i hyran?

MVH
Katta

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Ja, alla våra hyresgäster måste teckna en hyresrättsförsäkring. Det är en försäkring just om man hyr en bostad.
    Det är jätteviktigt, då försäkringen betalar ut pengar om något skulle hända dig själv, dina saker eller ifall det uppstår skador i ditt hem som inte fastighetsägarens (Roslagsbostäder) försäkring täcker, till exempel en vattenskada.

    Roslagsbostäder har förhandlat fram en rabatt med Länsförsäkringar Roslagen till våra hyresgäster. Klicka här för deras kontaktuppgifter.

    Ha en fin dag!

    Hälsningar,
    Mikaela Uthyrare