Kommer ni bygga lägenheter för äldre?

Varför byggs det inte hus med lägenheter för oss äldre 70+? Eftersom det är en kommun med många äldre så tror jag att många skulle uppskatta att kunna ha den möjligheten att få bo i ett hus där det är lite lugnare. Glöm inte bort oss som är gamla.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Vi har inga planer på att bygga lägenheter specifikt för personer som är 70+.
    I vårt kommunala uppdrag finns det inte med att bygga så kallade kategoribostäder och Roslagsbostäder har även fattat det beslutet.

    Vi har istället valt att bygga lägenheter som ska passa alla och därefter använda oss av kösystemet för att det ska bli så rättvist som möjligt.

    Jag kan däremot varmt rekommendera ett av våra hus på Floragatan i Norrtälje. Där måste personen som står på avtalet vara 55+, däremot får den ha inneboende som är under 55 år, tex barn.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare