Till senaste kommentaren

Var kan hyresgäster ladda sin elbil?

Jag undrar om Roslagsbostäder har någon policy när det gäller laddning av bilar? Frågan gäller om ni kan installera laddbox i min carport eller vilken lösning ni har på frågan om laddbara bilar. Frågan lär ju bli allt aktuellare.

Kommentarer

  • Hej!

    Frågan angående laddningsplatser är aktuell. Vi har idag ingen färdig policy vad gäller den frågan men arbetar för fullt med att ta fram ett bra förslag. Vi har i dagsläget bara 1 plats utanför huvudkontoret på Lommarvägen 1 i Norrtälje.

    Med vänlig hälsning,
    Tina Förvaltare
  • Hej! Nu har det gått 2 år sen du svarade på detta, så nu är min fråga kan jag få eluttag till min elbil installerat på min befintliga elstolpe.
    Roslagsbostäders hyresgäster kommer säkerligen ha stort behov av detta i framtiden. Tacksam för svar.
    Mvh Maria
    Maria
  • Hej Maria,

    Roslagsbostäder ser över möjligheter att erbjuda laddplatser till intresserade hyresgäster.
    Vi har just nu ett koncept som vi testar för en kund där man hyr en egen parkeringsplats med laddbox. Laddboxen är knuten till ett abonnemang hos en leverantör som sköter övervakning och debitering av förbrukad el. Roslagsbostäder betalar en avgift för denna tjänst.
    Hyresgästen debiteras en ladd-P-plats från Roslagsbostäder där vi under testet debiterar 550kr/månad. Sedan tillkommer kostnaden för elen på 3 kr/kWh från tjänsteleverantören.
    Leverantören som vi arbetar med tillhandahåller en app för att starta laddning och övervaka sin förbrukning. Priserna är för våra pilotprojekt och kan komma att förändras framöver.
    Vi kan inte garantera att det går att installera, utan vid en skarp förfrågan görs en utredning om möjligheterna att erbjuda tjänsten. Återkom om du är intresserad så gör vi en utredning för just ditt fall.
    Du kan antingen ringa vår växel på 0176-20 75 00 eller maila info@roslagsbostader.se

    Trevlig sommar!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Hej Roslagsbostäder!

    Den laddstolpe (med två laddplatser) har varit trasig sen i april. Frågar man incharge som hanterar stolpen åt er säger de fortfarande felsökning pågår. Är det något nu kan trycka på från er sida så det händer något?

    Mvh,
    Peter
    Peter
  • Hej!

    Tack för informationen. Jag kollar med mina kollegor vad som händer i ärendet. Jag återkommer till dig så snart jag fått svar av dem.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Hej igen!

    Mina kollegor som jobbar med detta hälsar att felet ska vara åtgärdat och att det nu ska gå att ladda sin elbil utanför huvudkontoret på Lommarvägen 1 igen.

    Jag önskar dig en fin dag!

    Hälsningar, 

    Mikaela Uthyrare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.