Kan andrahandshyresgästen ta över avtalet?

Hej!

Jag har hyrt ut min lägenhet i andrahand i 6 månader efter godkännande från er. Nu har jag kommit på att jag vill flytta och undrar om min andrahandshyresgäst kan ta över avtalet på lägenheten?

Kommentarer

  • Hej!

    Nej, andrahandshyresgästen har ingen rätt att överta lägenheten om du inte ska flytta tillbaka. Lägenheten ska då sägas upp enligt gällande hyresvillkor.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare