Går det att skjuta på inflyttningsdatumet?

Går det att skjuta på inflyttning om man bor någon annanstans som man måste säga upp. ? Då det är kort tid på sig till vissa lägenheter. Alla kan ju inte betala dubbla hyror alltid.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Tyvärr går det inte att skjuta på inflyttningsdatumet.

    Ha en fin dag!

    Hälsningar,
    Mikaela Uthyrare
  • Om jag vill flytta gäller de 3 månaderna från den dag jag säger upp lgh? Även efter ett månadsskifte?
    Vh Kenneth
    Kenneth
  • Hej,

    Uppsägningstiden är tre kalendermånader enligt hyreslagen. Säger du upp din lägenhet nu under mars månad har du kvar din lägenhet till den 30 juni.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare