Hur lång uppsägningstid har jag?

Hej!

Jag ska säga upp min lägenhet och p-plats och undrar hur lång uppsägningstid det är? Jag får tillgång till min nya bostad om redan en månad och det vore skönt att slippa dubbla hyror.

Kommentarer

  • Hej,

    Uppsägningstiden för både lägenheter och fordonsplatser är tre månader från nästa månadsskifte. När du säger upp din lägenhet kan du uppge att lägenheten är disponibel tidigare. När uthyraren lägger upp objektet i Intressebanken kommer det stå att den är ledig exempelvis den 1 oktober men disponibel från den 1 augusti. Men det är sedan upp till nästa hyresgäst som tackar ja om den har möjlighet att flytta in tidigare.

    Jag önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare