Hur lång är handläggningsperioden

Hej,
Jag undrar hur lång tid handläggningsperioden är?
T.ex. intresseanmälde mig till en bostad där sista anmälningsdagen var senast 02/10.
När förväntas man höra om man gått vidare eller om man blivit nekad?

Mvh,
Therése
Therése Eriksson

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Dagen efter intresseperioden gått ut får du ett meddelande om du är en av de 15 första som fått ett erbjudande. Får du inte det meddelandet är du tyvärr inte en av dem som fått ett erbjudande. Vi bjuder in de med högst köpoäng på visning och även där får du ett meddelande. Om du inte får meddelande om att komma på visning är du inte bland de med högst köpoäng. Tiden från att intresseperioden gått ut till att vi tecknat avtal brukar ungefär vara runt 14 dagar men kan ibland vara mindre och ibland mer. För att veta vilken exakta köplats du fick är du välkommen att ringa oss.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare