Varför klipps gräsmattorna så ofta?

Varför klipps gräsmattorna så ofta, varför inte låta vilda blommor blomma ut och klippa därefter.
Gunnar Ritzén

Kommentarer

  • Hej Gunnar,
    I början av säsongen växer gräset väldigt mycket vilket gör att vår personal behöver klippa oftare. Lämnas gräset för högt innan klippning blir gräsklippet till högar på gräsmattan vilket inte ser vårdat ut. På flera av våra bostadsområden finns platser där vi väljer att inte klippa alls. Ofta sätts där upp en skylt med info "Vi klipper inte här, här ska blommor och insekter få leva och frodas i fred för miljöns skull".
    Fredrik Förvaltare