Vad har ni för regler för att hyra bostad hos er?

Var kan jag finna reglerna till att få en bostad hos RB?

Kommentarer

  • Hej!

    Sedan den 1 januari 2021 har vi nya uthyrningsvillkor.

    Kravet från oss är nu att inkomsten ska överstiga hyran, om så med bara en krona. Tidigare hade vi även hårdare krav gällande skulder och krav hos Kronofogden. I de nya riktlinjerna är kravet endast att man inte får ha några skulder till oss eller någon annan hyresvärd samt att det inte uppkommit nya betalningsanmärkningar det senaste året.

    I grunden bygger vår uthyrning precis som vanligt på kötid och det kommer inte förändras. Vi vill med de här förändringarna göra bostäderna tillgängliga, sänka trösklarna, för fler hyresgäster.

    Här kan du läsa mer om de nya uthyrningsvillkoren.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
    (Uppdaterad )