Till senaste kommentaren

Vad är det för regler vid det digitala bokningssystemet till tvättstugorna?

Med det digitala bokningssystemet bokas 4 timmars-pass. Vad gäller om någon inte utnyttjar sin tid och inte avbokar, får man tvätta efter en timme på annans tid? Kan man ens komma in i tvättstugan och i så fall hur? Vad händer om den som har tiden loggar in, låser hen in ens kläder då? Tacksam för klargörande!

Kommentarer

  • Hej!

    När den första timmen har passerat kan någon annan boka passets resterande timmar. Den som först bokade passet kan inte komma in utan måste boka ett nytt pass.

    Med vänlig hälsning,
    Tina Förvaltare
  • Hej varför detta system?  Vore det inte enklare att man skriver upp och sen att man har en nyckel till dörren som man kan ta under passet?
    Anna m
  • Hej!

    Vi har digitalt bokningssystem i vissa områden. I andra har vi att man bokar med sin cylinder och då använder sin nyckel som du beskriver i din fråga.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Men det stämmer inte att det digitala systemet "släpper" tiden efter 1 timme. Den idéen är en kvarleva från manuella system, som inte fungerar i praktiken.
    Däremot så kan en annan hyresgäst ställa upp dörren och på så sätt använda, av annan, bokad tid, med risk att få tvätten utslängt eller inlåst skall tilläggas.
    Jag har påtalat detta problem då man ibland inte kan/hinner påbörja sitt 4-timmaspass inom en timme. Ex. bokat mellan 10-14 men kan bara tvätta mellan 12-14 (p.g.a. alla möjliga olika anledningar; jobb, andra tider att passa, livspussel mm)
    Mitt förslag är att det ska finnas möjlighet att boka kortare pass, då de flesta hushåll är få personer som inte behöver fler timmar, på en timme hinner man faktiskt tvätta 3 maskiner, vilket är fullgott för mindre hushåll. Torka går att göra på ställning hemma eller ute när vädret tillåter, vilket också är bättre för både material och miljö!
    Tack för ordet!
    Lilian
  • Hej igen!

    Tack för din kommentar, den kommer väldigt passande då vi just nu inventerar och sammanställer hela beståndets tvättstugetider för att undersöka möjligheter till förbättring. Du får gärna maila till info@roslagsbostader.se hur du upplever att den digitala bokningen fungerar just i praktiken, vart du bor och hur vi kan komma i kontakt med dig. Med den informationen kan vi sedan fortsätta förbättringsarbetet.

    Tack på förhand och trevlig onsdag!

    Med vänlig hälsning, 

    Mikaela Uthyrare
  • Om man använder er app så fungerar tvättbokning synnerligen dåligt då det inte är en responsiv hemisda utan visar upp innehåll anpassat för datorskärmar.

    Går man in via datorn så kan man klicka på "Använd mobilen för att boka" och möts då av en QR-kod med texten "Starta app:en och läs QR-koden för att logga in". Vilken app? QR-koden leder till en obefintlig sida (404).

    Det finns en hel del kvar att jobba på.


    Paul
  • Hej!

    Tack för din synpunkt. Jag kommer ta den vidare till den grupp som just nu håller på och ser över förbättringar i tvättstugorna samt de som ansvarar för appen.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.