Vad är det för regler vid det digitala bokningssystemet till tvättstugorna?
Med det digitala bokningssystemet bokas 4 timmars-pass. Vad gäller om någon inte utnyttjar sin tid och inte avbokar, får man tvätta efter en timme på annans tid? Kan man ens komma in i tvättstugan och i så fall hur? Vad händer om den som har tiden loggar in, låser hen in ens kläder då? Tacksam för klargörande!
Följ inlägget
0
följare
När den första timmen har passerat kan någon annan boka passets resterande timmar. Den som först bokade passet kan inte komma in utan måste boka ett nytt pass.
Med vänlig hälsning,
Vi har digitalt bokningssystem i vissa områden. I andra har vi att man bokar med sin cylinder och då använder sin nyckel som du beskriver i din fråga.
Ha en bra dag!
Med vänlig hälsning,
Däremot så kan en annan hyresgäst ställa upp dörren och på så sätt använda, av annan, bokad tid, med risk att få tvätten utslängt eller inlåst skall tilläggas.
Jag har påtalat detta problem då man ibland inte kan/hinner påbörja sitt 4-timmaspass inom en timme. Ex. bokat mellan 10-14 men kan bara tvätta mellan 12-14 (p.g.a. alla möjliga olika anledningar; jobb, andra tider att passa, livspussel mm)
Mitt förslag är att det ska finnas möjlighet att boka kortare pass, då de flesta hushåll är få personer som inte behöver fler timmar, på en timme hinner man faktiskt tvätta 3 maskiner, vilket är fullgott för mindre hushåll. Torka går att göra på ställning hemma eller ute när vädret tillåter, vilket också är bättre för både material och miljö!
Tack för ordet!
Tack för din kommentar, den kommer väldigt passande då vi just nu inventerar och sammanställer hela beståndets tvättstugetider för att undersöka möjligheter till förbättring. Du får gärna maila till info@roslagsbostader.se hur du upplever att den digitala bokningen fungerar just i praktiken, vart du bor och hur vi kan komma i kontakt med dig. Med den informationen kan vi sedan fortsätta förbättringsarbetet.
Tack på förhand och trevlig onsdag!
Med vänlig hälsning,
Går man in via datorn så kan man klicka på "Använd mobilen för att boka" och möts då av en QR-kod med texten "Starta app:en och läs QR-koden för att logga in". Vilken app? QR-koden leder till en obefintlig sida (404).
Det finns en hel del kvar att jobba på.
Tack för din synpunkt. Jag kommer ta den vidare till den grupp som just nu håller på och ser över förbättringar i tvättstugorna samt de som ansvarar för appen.
Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Tack för att du hör av dig till oss! Just nu kan man ha en aktiv bokning åt gången och kan bara boka nästa tid när man har avslutat passet. Finns det tillgängliga pass så går det att boka ett nytt i dag. Antalet gången man får boka varierar mellan områden, men i dag är dessa minst 8 gånger under de senaste 30 dagarna. Roslagsbostäder ser över standarden för digitala tvättstugebokningen och kommer att implementera en ny standard under våren 2023. Mer information kommer när detta närmar sig.
Med vänliga hälsningar
Roslagsbostäder
Mindre bra att sista tvättpasset 19-23 kommer inte åt tvättstugen efter 23, så att man blir utelåst och tvungen att vänta utanför på nåden av dem som har nästa passet kl 0700 morgonen därpå.
Det finns ingen information om att man blir utelåst kl. 23, vilket är inte ok.
Om maskiner går inte efter 23, vad är skadan med att tillåta den som ha sista passet att komma in,i stället för att tvinga störa försa passet på morgonen (om man ens hinner med tänk på de som måste till jobbet).
Ej optimalt system.
Varför inte införa krav på flytande tvättmedel för att slippa gegga i tvättmedelsfacken?
Tack för feedback, vi tar med oss detta i utvecklingen av tvättstugorna!