Får man hyra en lägenhet hos Roslagsbostäder fast man har en betalningsanmärkning?

Hej.

Kan man få hyra av er trots betalningsanmärkningar, om man till exempel kan lägga deposition och har borgenär?

Mvh

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Enligt våra nya uthyrningsvillkor, som började gälla 1 januari 2021, får man inte ha några skulder till oss eller någon annan hyresvärd. Man får heller inte ha några betalningsanmärkningar som uppkommit det senaste året.
    Vi tar inte hänsyn till borgenär eller tar emot deposition.

    Här kan du läsa mer om de nya uthyrningsvillkoren.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,

    Mikaela Uthyrare
    (Uppdaterad )